Cara Mengusir Nyamuk

Cara Mengusir Nyamuk Paling Praktis Dan Efektif

Cara Mengusir Nyamuk Paling Praktis Dan Efektif Dengan Batang Serai | Kegunaan serai salah satunya yaitu boleh dipakai sebagai bumbu masak, wangi-wangian, bahan pencampur jamu, serta boleh juga di buat minyak astiri. Diluar itu, serai nyatanya boleh juga digunakan sebagai ramuan pengusir nyamuk.

Serai mengandungi seny4wa bersifat padat serta berbau khas. Minyak atsiri yang disebut pr0duksi serai, terbahagi dalam pelbagai senyawa seperti sitral, sitronela, geraniol, mirsena, Nerol, farsenol Metil heptenon, serta dipentena.

Satu diantara kompaun yang boleh membunuh nyamuk iaitu sitronela. Sitronela memunyai sifat racun (desiscant), menurut langkah kerjanya racun ini seperti racun kenalan yang boleh memberi kematian lantaran kehilangan cecair dengan cara terus-menerus, sehingga badan nyamuk kekurangan cecair.

Untuk mengusir nyamuk, daun serta batang serai sejumlah 1 kg, dibasuh lantas ditoskan hingga kering serta dihaluskan dengan jus.

Hasil blenderan lalu dicampurkan ke air sejumlah 250 ml serta di rendam sepanjang 1 malam. Rendaman itu lantas ditapis, akhirnya disimpan dalam botol serta dicairkan dengan aquadest.

Bahan berikut yang nanti dipakai dalam semburan nyamuk dengan k0ns3ntrasi kompaun kiMia yang cukup rendah serta semulajadi.

Di samping tidak mengeluarkan kos yang cukup besar, bahan ini boleh di buat melalui cara yang simpel serta banyak cecair ini boleh sesuai dengan keperluan yang kita inginkan.

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

SUPER MUDAH NIAGA ON LINE..

Saya mencari orang yg nak buat duit je…💎 Walaupun duit bukan segala segalanya, tapi dgn adanya duit banyak perkara boleh diselesaikan..👉Ada 2 cara utk. anda lakukan. Kalau ni pon anda ❎ mampu. Anggap lah ❎ada rezeki..✳Modal membeli barangan fingo bernilai Rm199.💎Fingo akan beri barang pilihan anda danboucer tambahan bernilai sehingga Rm398. ❎ rugi pun..✳Rajin share dan copy/paste.Alhamdullilah.Rezeki tak pernah salah alamat😍 setiap minggu ada duit extra masuk. Banyak pulak tu!! Kerja tak susah pon.. 😅‍‍💸‍‍Bonus sehari RM100 – RM500.💸Duit terus masuk ke akaun bank tiap2 minggu…‍Korang boleh cuba.Kalau korang nak.@ komen "NAK".. Saya ajar secara ditil bagaimana nak buat duit💸💸💸💸Wasap : Nikwww.wasap.my/+60176215181/

Posted by Fingo Application Shopping Malaysia on Selasa, 21 Januari 2020

Register disini>> Join Now

Wasap : Nik

www.wasap.my/+60176215181/

Leave a Reply