Ibu Bapa Jangan Biar

Ibu Bapa Jangan Biar Anak Anda Duduk Begini

Ibu Bapa Jangan Biar Anak Anda Duduk Begini, Anda Pasti Terkejut Lepas Tahu Kesannya…Rupanya Boleh Jadi Macam Tue Ya | Kita selalu lihat anak kecil termasuk anak sendiri duduk dengan kaki lipat ke belakang seolah-olah bentuk W ketika bermain di lantai.

Ia dianggap biasa pada kanak-kanak yang berusia dua tahun ke bawah. Tapi sekiranya cara duduk begitu menjadi kebiasaan dan berterusan hingga usia lebih daripada dua tahun ia sebenarnya boleh memberi kesan kepada perkembangan pergerakan kanak-kanak

Kenapa Cara Duduk W Bahaya Pada Anak?

Cara duduk ini akan menambah tekanan di bahagian bawah tubuh anak hingga boleh menjejaskan perkembangan kekuatan otot (bahagian otot perut) dan beberapa kemahiran motor kasar seperti melompat dan juga berlari.

Bila anak duduk dalam keadaan ini mereka akan jadi selesa yang mana otot bahagian atas badan mereka tidak banyak berfungsi. Sebaliknya mereka menggunakan bahagian bawah tubuh sebagai sokongan dan bergantung kepada struktur sendi dan bukan bahagian otot semasa bermain dalam kedudukan ini.

Ia juga mengetatkan otot kaki, pinggul dan buku lali anak hinggga boleh mengundang masalah hip dislocation yakni masalah kedudukan sendi pinggul. Antara kesannya adalah menjejaskan cara anak berjalan dan juga menyebabkan kanak-kanak kerap hilang keseimbangan.

Kekerapan kanak-kanak duduk dalam bentuk W ini juga boleh memberi masalah untuk mereka duduk di kerusi tanpa menggunakan tangan sebagai sokongan. Jadi sekiranya nampak anak kerap duduk dalam keadaan ini, minta dia mengubah kedudukan.

Ibu Bapa Jangan Biar Anak Anda Duduk Begini, Anda Pasti Terkejut Lepas Tahu Kesannya…Rupanya Boleh Jadi Macam Tue Ya

Posted by ApaCerita Tv on Selasa, 16 April 2019

Sama ada duduk dalam keadaan bersila atau duduk di atas kerusi yang mana lebih baik untuk pembentukan tubuh mereka. Sumber : Apa Cerita

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

SUPER MUDAH NIAGA ON LINE..

Saya mencari orang yg nak buat duit je…💎 Walaupun duit bukan segala segalanya, tapi dgn adanya duit banyak perkara boleh diselesaikan..👉Ada 2 cara utk. anda lakukan. Kalau ni pon anda ❎ mampu. Anggap lah ❎ada rezeki..✳Modal membeli barangan fingo bernilai Rm199.💎Fingo akan beri barang pilihan anda danboucer tambahan bernilai sehingga Rm398. ❎ rugi pun..✳Rajin share dan copy/paste.Alhamdullilah.Rezeki tak pernah salah alamat😍 setiap minggu ada duit extra masuk. Banyak pulak tu!! Kerja tak susah pon.. 😅‍‍💸‍‍Bonus sehari RM100 – RM500.💸Duit terus masuk ke akaun bank tiap2 minggu…‍Korang boleh cuba.Kalau korang nak.@ komen "NAK".. Saya ajar secara ditil bagaimana nak buat duit💸💸💸💸Wasap : Nikwww.wasap.my/+60176215181/

Posted by Fingo Application Shopping Malaysia on Selasa, 21 Januari 2020

Register disini>> Join Now ,Selepas Join download Apps Fingo

Wasap : Nik

www.wasap.my/+60176215181/

Join free sekarang, dapatkan voucher percuma rm5 ringgit Dan tebus tudung dibawah…

Join disini