Wanita Ni BELANJA MINUM

Wanita Ni BELANJA MINUM 2 Orang Bomba Keletihan

Wanita Ni BELANJA MINUM 2 Orang Bomba Keletihan. Tak Sangka Dia Dapat RM300k !!! Memang Ada TUAH Lah | admin bagitau ringkaskan kisah yang hebat ini tentang amalan sedekah memang akan murahkan rezeki kita insyaAllah..

Bukan kepada orang Islam sahaja tetapi sifat Allah Ar Rahman kepada seluruh makhluknya di alam ini. Ada dua orang bomba keletihan abes shif malam minum kopi kat kedai dan wanita itu, Liz Woodward dengar perbualan mereka.

Dia pun hantar bil tulis dia dah belanja minum depa berdua tu. Dua orang bomba tu pun promote kat kawan-kawan lain supaya pi minum kat kedai tu dan jangan lupa bagi tip banyak (budaya mereka) kat wanita tu.

Lepas tu, belek punya belek, dua orang bomba tu dapat tahu yang wanita tu ada ayah yang OKU dan perlukan RM70k untuk rawatan dan kerusi roda.

Mereka pun mula bantu promote kempen derma untuk ayah wanita itu dan alhamdulillah kempen itu berjaya peroleh USD70k (atau RM300k)… RM230k lebih dari yang diperlukan. Subhanallah….

Apa yang kita pelajari hari ni ialah.. banyak-banyak kan lah menderma ye. InsyaAllah murah rezeki.

Sekian Terima Kasih.. Dipersilakan Share Jika Bermafaat Untuk Anda Semua.

Sekian Terima Kasih,dipersilakan share jika bermanfaat untuk anda semua.

BACA JUGA : MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?

MAKANAN TELAH DIHURUNG SEMUT, ADAKAH SELAMAT DAN BERSIH DIMAKAN?

Mesti ramai tertanya persoalan ni kan. Makanan yang betul2 kita nak makan, baru tinggal tak sampai sejam, dah dihurung semut. Adoi.. Jadi, nak buang ke atau kuis2 semut tu dan terus makan?

Kami cadangkan, lebih baik untuk buang, jika banyak sangat semut yang dah kerumun.

Walaupun tabiat semut memang tidak seperti lalat, namun adakah kita pasti semut tidak merayap di tempat yang kotor sebelum menghurung makanan kita?

Tidak mustahil jika semut tersebut membawa bakteria dan kotoran lain pada kakinya. Sudah tentu, makanan yang telah dihurung oleh semut dalam kuantiti yang banyak harus diragui kebersihannya.

Oleh itu, elakkan menjamah makanan yang dihurung oleh semut dalam jumlah yang banyak .

Gunakan deria LIHAT, HIDU DAN RASA sebelum makan.

Jaga kebersihan. Elakkan keracunan makanan

Sumber: Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia

Tonton Video Di Bawah Ini Sampai Habis

Power la dik

Posted by Fingo on Isnin, 17 Februari 2020

Register disini>> Join Now ,Selepas Join download Apps Fingo

Leave a Reply